خواص منحصر به فرد کلم چیست؟+ کلم چه خواصی دارد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خواص منحصر به فرد کلم چیست؟+ کلم چه خواصی دارد؟
نوشته شده در جمعه 5 ارديبهشت 1399
بازدید : 153
نویسنده : مهرو

اگر مدتی کلم نخورده اید ، ما از شما می خواهیم که دوباره به این قهرمان سالم و غوطه ور جهان سبزیجات نگاه کنید. آیا می خواهید پوست زیبا ، برای کاهش وزن ، یک سیستم ایمنی عالی؟ پنج دلیل عالی برای خوردن (و رشد) کلم را ببینید!

قبل از اینکه گلخانه ای کوچک داشته باشیم که ما را قادر به رشد سالاد و سبزیجات پخت و پز در تمام زمستان ها می کردیم ، سالانه بین 50 تا 100 کلم سبز و قرمز رشد می کردیم - و همه آنها را می خوردیم. من دوست داشتم به آنها نگاه کنم همانطور که آنها مانند گل های غول پیکر در باغ بزرگ می شوند ، و سپس آنها کنار هم در انبار ریشه استراحت می کردند. نحوه رشد کلم را مشاهده کنید.

بهار گذشته اولین بار در 40 سال باغداری بود که من یک کلم را تکثیر نکردم. من خودم می دانم که آرزو کرده ام (به خصوص کلم قرمز) ، با وجود داشتن سبزیجات بیشتر از آن که خانواده امروزی دو نفره ما می دانند با چه کاری انجام دهند.

5 دلیل برای لذت بردن از کلم
امسال چند کلم کاشته خواهم کرد ، زیرا:

کلم مزایای سلامتی بزرگی را ارائه می دهد که نمی توان آنها را نادیده گرفت! بسیاری از مزایای سلامتی مشابه کلم بروکلی است (آنها در یک خانواده گیاهی هستند). کلم سرشار از بتاکاروتن ، ویتامین C و فیبر است. (ویتامین C برای کاهش سموم که اصلی ترین علل ورم مفاصل ، نقرس و بیماریهای پوستی هستند.) همچنین ، کلم ممکن است خطر برخی از انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.
ارزان و گسترده در تمام طول سال است. انواع بسیاری از کلم نیز وجود دارد ، از جمله سبز ، ساوی ، قرمز ، نپا ، بوک چوی و جوانه بروکسل (کلم کوچک!). لذت بردن از کلم تقریباً در تمام طول سال ممکن است. اگرچه بیشتر هر نوع کلم برای هر نوع استفاده کار می کند ، پرورش دهندگان گیاهان در انواع مختلفی از رنگ ها و بافت ها انواع مختلفی را ایجاد کرده اند. بعضی از آنها شیرین ، ملایم و لطیف به عنوان کاهو هستند. برخی دیگر سخت و خوب برای خرد کردن و یا خرد کردن عرضی در "استیک" های ضخیم برای سرخ شدن سنگ می زنند.
کلم بیشتر از بیشتر سبزیجات در یخچال ماندگار می شود. اگر کلم به درستی ذخیره شود ، می تواند از 3 هفته تا 2 ماه در یخچال شما دوام داشته باشد. در شرایط بهینه انبار ریشه ، حتی می تواند دوام بیشتری داشته باشد. در صورت امکان در کشو هیدراتور نگهداری کنید. برگهای بیرونی را جدا نکنید و تا زمانی که آماده استفاده نباشید بشویید.
همه کاره است من آن را درون سوپ ها و سالادها خرد کرده ام ، آنرا به شکل گلدان های خرد شده خرد کرده ، آنرا با پیاز و سیب ها سرخ می کنم ، آنرا داخل نعلبکی ریخته ام ، کلم های کامل یا برگ های کلم جداگانه را پر کرده ، آنرا بخار پز کردم ، آنرا جوشانده ، سرخ کردم ، سرخ کردم ، و کبابش کرد من حتی در مورد دسرهای کلم آزمایش کرده ام ، نه همیشه با موفقیت! (در مورد پخت و پزهای زیر بیشتر بدانید.)
کلم حتی برای کاهش وزن و زیبایی پوست بسیار عالی است! من مطمئن هستم که شما از رژیم کلم شنیده اید (نه اینکه من آن را توصیه کنم). در یک فنجان کلم پخته شده فقط 33 کالری وجود دارد و از نظر چربی کم و فیبر کم است. کلم همچنین به حفظ سلامت پوست ، براق کننده ، لکه دار و درخشان کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان ها (از جمله ویتامین C و بتاکاروتن) است.
فواید بسیار بیشتری برای کلم وجود دارد. قطعاً این قهرمان ناخوشایند را به لیست خرید مواد غذایی خود اضافه کنید!

چگونه می توانید کلم را بخرید
در فروشگاه مواد غذایی همیشه به دنبال سر کلم بروید که از نظر اندازه احساس سنگینی می کند و به جز کلم نپا دارای برگهای محکم بسته بندی شده است. لازم نیست سرها کامل باشند. می توانید برگهای بیرونی آن را جدا کرده و دور بیندازید.

رایج ترین کلم سبز است ، اما کلم قرمز به دلیل رنگ در سالادها و غذاهای پخته شده به طور فزاینده ای محبوب شده است. انواع مختلف ساویوی بسیار موجی نیز وجود دارد که دارای امواج برگهای سبز-آبی هستند که به بهترین شکل در سالادها یا یک سیلی هستند. Savoys پخته شده بو و گوگرد قوی کلم سبز ندارند.

خواص گوجه فرنگی چیست؟




:: برچسب‌ها: خواص کلم چیست، فواید کلم برای سلامتی چیست؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: